چمران: شورا‌های شهر و روستا، انعکاس خواست و سلیقه مردم هستند رئیس دیوان عالی کشور: سبقت در خدمت باید فرهنگ غالب در نظام شورایی کشور باشد + فیلم آموزش ایمنی و مواجهه با حریق برای ۱۲۴ هزار شهروند مشهدی گپ و گفت با میراث دار سنت پرورش اسب یورقه در مهدی آباد| ما که هرچه بردیم، با رفقا خوردیم   شهروند خبرنگار | درخواست به‌سازی پیاده‌رو «ابرار ۱۰» در مشهد + پاسخ سرویس‌دهی رایگان خط‌۲ قطارشهری مشهد در روز شهادت امام‌جعفرصادق‌(ع) اعمال‌قانون ۱۸۱۸ دستگاه خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۶۱ دستگاه خودروی متخلف توقیف شدند (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) دردسر‌های بودار همسایگی با انبار‌های خانگی | دپوی ضایعات در منازل مسکونی شهرک صابر مشهد ایست‌کار‌های مشهد، الگوی کشور | بیمه کارگران ایست‌کار‌ها در اولویت باشد هوای چهار منطقه کلانشهر مشهد امروز در شرایط پاک قرار گرفت (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث ۱۴ بوستان بزرگ در شهر مشهد | پروژه‌های زودبازده‌ برای محرومیت‌زدایی از حاشیه شهر ترافیک سنگین در بولوار ملک‌آباد و وکیل‌آباد مشهد (۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳) حاجی بگلو: رویکرد و نگاه شورای ششم، تحقق عدالت‌محوری در مشهد است سردار رادان در مشهد: قسم به خون شهدا که حافظ سنگر حجاب هستیم| توطئه عریانی و برهنگی، برنامه نفوذ دشمن برای براندازی است مشهدالرضا(ع)، هم‌صدا با طنین حجاب و غیرت | اجتماع باشکوه حمایت از «طرح نور فراجا» برگزار شد + فیلم بلاتکلیفی ۴۵۰‌هزار هکتار از اراضی ملی خراسان رضوی شهروند خبرنگار | درخواست ترمیم آسفالت در بلوار شهید آوینی مشهد + پاسخ شهردار مشهد: کلان‌شهر مشهد در زمینه هوشمندسازی پیشرو است هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد امروز پاک است (۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳)
سرخط خبرها
در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد عنوان شد:

 دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از سرآمدترین دانشگاه‌های کشور است

  • کد خبر: ۷۷۷۶
  • ۰۴ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۵
 دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از سرآمدترین دانشگاه‌های کشور است
وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: در ارائه خدمت به مردم نباید چالش سیاست زدگی را به همراه داشته باشیم، امروز نیازمند این هستیم که به جای طبیب، حکیم تربیت کنیم.

به گزارش شهرآرانیوز به نقل از فارس، سعید نمکی پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که در تالار ابن سینا برگزار شد، گفت:از کودکی آموختم اصلا حسرت منصب را نخورم، اما به دو قشر حسرت خوردم، یکی روستاییان که در طبیعت هستند و دومی ساکنین مشهد، همواره این دو حسرت را در کودکی به همراه داشته ام.

وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه از زحمات دارابی صمیمانه تشکر می‌کنم و برای بحرینی آروزی توفیق دارم، اظهار کرد: مدیران قبلی همچون کتاب و گنجینه‌ای ارزشمند هستند و امیدوارم بحرینی اوراق زرین دیگری را نیز به این کتاب ارزشمند اضافه کند.

وی خاطرنشان کرد: من تنها وزیری هستم که ۹۰ درصد معاونین قبلی وزیر را نگه داشتم، در ارتباط با رییس‌های دانشگاه نیز همینطور مگر جا‌هایی که با تغییر می‌شود اصطلاحاتی انجام داد.

نمکی با اشاره به طرح تحول سلامت، متذکر شد: طرح تحول نظام سلامت را بازسازی کردیم که توانست در استقرار پزشک در نقاط کم برخوردار و در رسیدگی به بیماری‌های ناعلاج گام‌های بلندی بر دارد.

وزیربهداشت درمان و آموزش پزشکی بیان کرد: پرداختن به منشور کامل و جامع بیانیه گام دوم انقلاب امری ضروری است.

وی تاکید کرد: در ارائه خدمت به مردم نباید چالش سیاست زدگی را به همراه داشته باشیم، امروز نیازمند این هستیم که به جای طبیب، حکیم تربیت کنیم.

 

دانشگاه متعلق به تمامی سلیقه هاست و باید در اداره آن نیز از همه افراد با سلایق سیاسی مختلف بهره گرفت

 

 دکتر سید محمد حسین بحرینی، سرپرست دانشگاه علوم پرشکی مشهد نیز در مراسم تکریم و معارفه رییس دانشگاه علوم پزشکی مشهد که با حضور وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی، استاندار خراسان رضوی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران ارشد استانی و دانشگاهی در تالار ابن سینا برگزار شد ضمن قدردانی از اعتماد وزیر بهداشت اظهار کرد: مجموعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد چه در بخش آموزشی و چه بخش بهداشت و سلامت بر چهار پایه، اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و مدیران استوار است و همکاری، همدلی، صمیمت و مشارکت میان این چهارگروه ضامن پیشرفت و تعالی دانشگاه خواهد بود.

وی اظهار کرد: اولویت دادن به امور رفاهی و توجه به مطالبات قانونی و بر حق همه پرسنل، ارتقاء کمی و کیفی خدمات بهداشتی و درمانی و تلاش برای جبران کمبودها و تامین امکانات اعم از نرم افزاری و سخت افزاری از برنامه های آتی دانشگاه به شمار می رود.

وی با بیان اینکه تا کنون تلاش شده است که با رویکرد روحیه همکاری و همدلی در مسیر دستیابی به اهداف گام برداشته شود و از این پس نیز به همین شکل خواهد بود خاطر نشان کرد: به طور قطع اجرای قانون به طور کلی، اجرای دستورالعمل های وزارتی و استانی، هم اندیشی با نماینده ولی فقیه در استان، استاندار و نمایندگان مجلس شورای اسلامی از مهمترین راهکارها در دستیابی به موفقیت خواهد بود. 

سرپرست دانشگاه علوم پرشکی مشهد تعامل مثبت و سازنده با سایر دانشگاه های استان، آستان قدس رضوی، نیروهای سپاهی و انتظامی ، شهرداری، فرمانداری و سایر نهادها و ادارات دولتی را از دیگر رویکردهای مهم کاری خود برشمرد.

وی با بیان اینکه دانشگاه متعلق به تمامی سلیقه هاست و باید در اداره آن نیز از همه افراد با سلایق سیاسی مختلف بهره گرفت خاطر نشان کرد: اما نکته حائز اهمیت این است که این سلایق سیاسی نباید با بهره برداری از اموال بیت المال دانشگاه برای مقاصد خود استفاده کنند و اجازه چنین اقدامی را نخواهم داد.

دکتر بحرینی تلاش برای اجرای هر چه سریع تر نظام الکترونیک سلامت را تنها راه برون رفت از بحران های موجود در بخش درمان عنوان کرد و گفت: در این راستا برنامه ریزی های منسجمی برای تحقق اهداف در دستور کار قرار دارد.

وی انتقال بسیاری از خدمات درمانی از بیمارستان به خانه را از دیگر برنامه های کاری خود عنوان و اظهار کرد: می توان با افزایش آموزش خود مراقبتی و اطلاع رسانی بسیاری از خدمات را از بیمارستان به منزل انتقال داد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد اصلاح نظام پرداخت فعلی و برنامه تحول نظام سلامت  از سوی وزارت بهداشت را مورد تاکید قرار داد و از وزیر بهداشت خواست در اعمال برخی تغییرات اختیاراتی را به دانشگاه ها دهند. 

دکتر بحرینی با اشاره به عقب ماندگی ۱۶ ماهه کارانه پرسنل در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: با تامین ۲۵ میلیارد تومان از سوی وزارت بهداشت می توان یک ماه از کارانه پرسنل را پرداخت نمود.

وی با اشاره به اینکه از مجموع ۷ دانشکده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ۴ دانشکده در وضعیت ساختمانی نامطلوبی قرار دارند  خاطر نشان کرد: در دوران تصدی وزیر پیشین پیشنهاد ساخت دانشکده های جدید در پردیس دانشگاه ارائه و مورد تایید قرار گرفت و قرار شد برای ساخت آن ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یابد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر تمامی طرح و نقشه های این پروژه آماده شده است تاکید کرد: در صورت تامین اعتبار مورد نیاز،و مساعدت وزیر بهداشت در این زمینه، این پروژه به اجرا برسد.

اگر همکاری و مشارکت همگان نبود نمی توانستیم به جایگاهی که امروز در آن قرار داریم دست یابیم 

 

 رییس پیشین دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه این دانشگاه یکی از سرآمدترین دانشگاههای کشور در حوزه های مختلف آموزشی، پژوهشی، درمانی، بهداشتی و غذا و داروست اظهار کرد: در حال حاضر این دانشگاه رتبه نخست کشور را در کنار دانشگاه علوم پزشکی تهران در رتبه بندی تایمز به خود اختصاص داده است.

دکترمحمد رضا دارابی افزود: بیش از ۷۰ سال از زمان تاسیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد می گذرد و در این مدت با همت اساتید، دانش پژوهان، دانشجویان، کارکنان و پیشکسوتان ، این دانشگاه به یکی از بهترین دانشگاه های کشور تبدیل شده است و به طور قطع اگر همکاری و مشارکت همگان نبود نمی توانستیم به جایگاهی که امروز در آن قرار داریم دست یابیم.

وی با بیان اینکه صداقت، شهامت و عدالت از مهمترین رویکردهای کاری در این مدت بوده است اظهار کرد: در این مدت با همکاری سازمان ها و نهادهای مختلف از جمله استانداری، شهرداری و فرمانداری و دیگر نهادها تلاش شد تا در راستای ارتقاء سلامت مردم  و فرهنگ سازی در این زمینه گام های مثبتی برداشته شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی مشهد ضمن قدردانی از تمامی اعضای هیات علمی و پرسنل بیمارستانی که علیرغم وقفه در پرداخت کارانه ها همچنان به شکل مطلوبی در حال خدمات به بیماران و مردم هستند خاطر نشان کرد: در هیچ نهادی نمی توان یافت که پرسنل آن با وجود طلب ۱۵ ماهه کارانه ها در حال خدمت به مردم در بهترین شکل ممکن باشند.

وی در پایان از تمامی اعضای هیات علمی، دانشجویان ، کارکنان و مسئولانی که در این مدت با همکاری دلسوزانه در دستیابی به اهداف دانشگاه تلاش نموده اند قدردانی کرد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->